Ćwiczenia na płaski brzuch dla kobiet – najlepsze ćwiczenia

Płaski, umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet. Wśród początkujących miłośniczek sportowego stylu życia nadal krąży wiele mitów. Jeden z najpopularniejszych mówi o tym, że wykonywanie tzw. brzuszków to przepis na idealny brzuch. Jak jest naprawdę?

Brzuch robi się w kuchni

Nawet najbardziej zaawansowane ćwiczenia nie pomogą, jeżeli zaniedba się podstawy, czyli prawidłowe, zbilansowane żywienie. Warunkiem płaskiego brzucha jest lekkostrawna dieta, która nie zawiera wzdymających składników i jest tzw.”czysta”, czyli po prostu zdrowa. Należy unikać przetworzonej żywności oraz jedzenia na mieście, ponieważ takie posiłki zawierają bardzo dużo soli oraz ulepszaczy. Niezwykle ważne jest również picie minimum 2l wody dziennie.

Brzuch to leniwy mięsień…

…dlatego można ćwiczyć go codziennie. W pewnym sensie brzuch pracuje cały czas, również przy treningu aerobowym lub ćwiczeniach nóg. Jednak, w celu osiągnięcia lepszych rezultatów, warto wprowadzić nawyk treningu brzucha każdego dnia. Wystarczy 10-20 minut dziennie, żeby zobaczyć efekty!

Brzuszki jako dodatek, a nie podstawa treningu

By osiągnąć wymarzony, płaski brzuch trzeba zadbać o wszystkie partie mięśniowe. Brzuch kształtują mięśnie proste, skośne wewnętrznie i zewnętrznie oraz poprzeczne, dlatego trening powinien być ułożony w taki sposób, żeby angażować je wszystkie.
Brzuszki, poza stymulacją jedynie mięśni prostych, bardzo obciążają kręgosłup, dlatego nie są polecane. Wśród rekomendowanych przez fizjoterapeutów ćwiczeń znajduje się m.in plank, czyli popularna deska. Istnieją wariacje tego ćwiczenia np. z wykorzystaniem piłki gimnastycznej lub poprzez naprzemienne podnoszenie rąk.
Kolejnym dobrym ćwiczeniem jest podciąganie się na drążku, siad narciarski, rowerek i wymachy nogami w pozycji leżącej oraz stojącej. Wykonując uniesienia nóg, pompki oraz tzw. wspinaczkę górską, także wymodelujemy brzuch. Uzupełnieniem treningów mogą być interwały, tabata lub aeroby.

W treningu brzucha najważniejsza jest regularność ćwiczeń oraz zdrowe odżywianie. Połączenie tych dwóch rzeczy to gwarancja sukcesu!

Ćwiczenia na płaski brzuch dla kobiet – najlepsze ćwiczenia
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here