Masaż mięśni po intensywnym treningu – jak go zrobić samemu

Maksymą coraz większej ilości naszego społeczeństwa zaczyna być: ” W zdrowym ciele zdrowy duch”. Poszerzające się grono zainteresowanych aktywnością fizyczną i prowadzeniem zdrowego trybu życia wpływa na poprawę infrastruktury sportowej. Siłownie plenerowe, setki kilometrów nowych tras rowerowych, rolkostrady, kluby fitness i siłownie- te wszystkie obiekty pomogą nam zdobyć wymarzoną, zdrową, wysportowaną sylwetkę.

Błędem jest niestety podejście, że efektywny trening po którym dojdziemy do wymarzonej sylwetki to trening intensywny, wręcz morderczy. Zapominamy totalnie o podstawach takimi jakimi są przede wszystkim dobrze ułożona i zbilansowana dieta, regularne przyjmowanie płynów, rozciąganie przed treningiem, rozpiska treningowa i całkowity odpoczynek w stałych odstępach czasu- tak, aby nie doszło do przetrenowania. Ważnym jest również wypracowanie sobie pewnych schematów działań, które będziemy realizować bezpośrednio po treningu.

Czynności Must Do po intensywnym treningu

Odpocznij, zrelaksuj się

Pierwszą czynnością jaką powinniśmy wykonać po skończonym treningu to próba wyrównania oddechu. Po bieganiu wrzuć na luz, pospaceruj kilka razy z głębokimi wdechami, po intensywnym treningu siłowym rozciągnij i rozruszaj trenowane partie mięśni, pozwoli to uniknąć zakwasów na następny dzień.

Uzupełnij płyn, witaminy i wartości odżywcze

Uzupełniać płyny powinniśmy na bieżąco- również w czasie trenowania. Po treningu musimy koniecznie uzupełnić płyny, rozgrzane ciało intensywnie paruje, wcześniej zaserwowanych kilka łyków wody już zdążyło wyparować, tak więc dodatkowe łyki po treningu mogą być zbawienne. Postaw również na uzupełnienie elektrolitów, substancji odżywczych, które w momencie ukoją zmęczone mięśnie i dadzą solidny zastrzyk energii. Trening nastawiony na budowanie siły i masy mięśniowej powinien być zakończony uzupełnieniem białka, które jest naturalnym budulcem naszych mięśni. Nie zapomnij również o jakiejś słodkiej przekąsce, owocu, który uzupełni poziom cukru we krwi i zniweluje odczucie zmęczenia i przetrenowania.

Zafunduj sobie masaż

Po intensywnym treningu zbawienny będzie masaż. Masaż nie jest zarezerwowany tylko i wyłącznie dla profesjonalnych sportowców. Po treningu każdy powinien zaserwować sobie minimum 15 minut masażu. Rollery do masażu mięśni, piłka do masażu czy wałki korekcyjne powinny być tak samo obowiązkowym sprzętem jak mata, hantle, ławeczka czy sztanga. Weź wałek do masażu mięśni i wykorzystaj go, aby ulżyć Twoim mięśniom, które przed chwilą dały z siebie wszystko.

Rozluźnienie jakie powoduje krótki masaż pomaga w powrocie mięśni do fazy z przed treningu, niweluje ryzyko kontuzji podczas następnej sesji treningowej. Podczas masowania z wykorzystaniem wałka, rollera czy piłeczki poprawiamy również ukrwienie, dostarczamy do mięśni w sposób pośredni również energię i wartości odżywcze, natleniamy je. Te zabiegi sprawią, że zarówno my jak i nasze mięśnie poczujemy się lepiej, zyskamy lepsze samopoczucie i więcej wigoru.

Najlepsze akcesoria do masażu i automasażu po intensywnym treningu

Jak sama nazwa wskazuje automasaż wykonujemy samodzielnie na naszym ciele. Masować możemy wszystkie części ciała, kark, łydki, stopy, brzuch nie wspominając o klatce piersiowej, udach czy bicepsach. Do automasażu potrzebujesz oprócz szczerych chęci i samozaparcia również kilka istotnych akcesoriów które Ci ten masaż ułatwią.
Jak to zwykle bywa również i początki masażu oraz automasażu bywają trudne, zdarza się, że rolowanie może być na początku bolesne, mogą pojawić się nawet siniaki, ważne jest, aby stosować właściwą technikę i podchodzić sumiennie do każdej masowanej po treningu partii ciała.

Wałki do masażu i rollery

Zarówno wałek jak i roller występują w różnych wersjach kolorystycznych i dzięki różnym materiałom wykonania również posiadają różne stopnie twardości i właściwego ciężaru.

Z pośród dostępny modeli możemy wyróżnić wałki i rollery super twarde i twarde dla profesjonalistów oraz przewidziane dla początkujących miękkie oraz te o średniej twardości. Miękkie i średnie są dedykowane dla osób szczupłych o niewielkiej masie mięśniowej. Twarde i bardzo twarde to produkty dla osób doświadczonych, posiadających dużą masę mięśniową, a co za tym idzie posiadających mniejsze napięcie mięśniowe. W jednym i drugim przypadku nie warto ryzykować i zaufać profesjonalnym producentom tego sprzętu, jednym z nich z całą pewnością jest PESport.

Różnica między dla innej grupy zaawansowania możemy dostrzec gołym okiem, produkty dla początkujących są dużo gładsze niż dla zaawansowanych, gdzie wałki i rollery posiadają liczne wypustki, które mają za zadanie dotrzeć do głębszych warstw mięśni. Masażery z wypustkami sprawdzą się również w masażu kręgosłupa.

Kolejna zauważalna różnica to wielkość, rollery i wałki do masażu posiadają różne rozmiary. Mogą być mniejsze, większe, o mniejszej i większej średnicy. Praktyczniejsze, bardziej poręczne okażą się modele mniejsze którymi wymasujemy konkretne partie mięśni, wałki duże posłużą nam do masowania całego uda lub nawet całych pleców. Wałek i roller rozciągają dane mięśnie masując je jednocześnie.

Nowinką technologiczną są podgrzewane urządzenia do masażu. Niektóre rollery mogą osiągnąć temperaturę 60 stopni Celcjusza. Taki rozgrzewający roller do masażu doskonale sprawdzą się jako akcesoria do relaksacyjnego masażu pleców, pośladków i całych nóg. Wysoka temperatura rollera potęguje ulgę jaką mięśnie odczuwają podczas masażu.

Piłki i kulki do masażu

Inną rodziną produktów do masażu są piłki i kulki. Podobnie jak w przypadku wałków i rollerów rozróżniamy różne wielkości i twardości tych akcesoriów. Piłki są również bardzo skuteczne w rozluźnieniu mięśni po intensywnym treningu. Mniejsze od piłek, kulki wykorzystywane są do ukojenia bólu w stopach i piętach, nie tylko po wysiłku fizycznym ale również w czasie rehabilitacji. Piłki czy kulki z powodzeniem możesz również używać bezpośrednio przed treningiem, każda parta zostanie wówczas odpowiednio pobudzona, a to zagwarantuje nam brak zakwasów i zmniejszy ryzyko kontuzji podczas wykonywania ćwiczeń.

Inne zastosowania wałków i rollerów do masażu

Roller do masażu może okazać się również naszym osobistym terapeutą. Codzienny stres, zbyt intensywny tryb życia, nie do końca właściwa dieta oraz notoryczny brak czasu. To wszystko prowadzi do skurczy mięśni, w ekstremalnych przypadkach uniemożliwią Ci normalne funkcjonowanie. Rollery do masażu mięśni i wykonany za ich pomocą masaż relaksacyjny przyczynią się do poprawy Twojego zdrowia fizycznego i psychicznego. Z kolei gdy doskwiera Ci ból pleców, połóż się na takim wałku i z pomocą własnego ciężaru ulżyj sobie, zwyczajnie zamknij oczy i wykonuj właściwe ćwiczenia – ulga gwarantowana.

Masaż mięśni po intensywnym treningu – jak go zrobić samemu
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here